مدرسه: چشم اندازها و امیدها برای سال آینده

[ad_1]

مدرسه: چشم اندازها و امیدها برای سال آینده
زندگی از 17/06/2021

بیش از 34000 کودک در سال تحصیلی ترک تحصیل کرده اند. هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد دانش آموزان معلول آنها وجود ندارد. یک شکاف بزرگ که مستلزم استقرار مناسب نیروها برای نوسازی مدرسه به طور کلی ، فراهم آوردن فرصت های برابر برای همه ، قرار دادن آنها در شرایطی است که بتوانند انجام دهند. آیا این وظیفه مدرسه مورد نظر ما نیست؟

روزهای آخر مدرسه ، زمان سنجش. بدون شک یک سال سخت و طاقت فرسا بود و برخی از موارد مهمی را که برای کنترل بهتر در آینده نزدیک باید کنترل شوند ، برجسته کرد. برای دانش آموزان دارای معلولیت ، این دشواری ها به ویژه به دلایل واضح ، به ویژه برای فاصله اجتماعی و یادگیری از راه دور ، که دانش آموزان را نه تنها از جنبه رابطه ای بلکه از یک تمرین خاص نیز محروم می کرد ، کاملاً مشهود بود. ، واقعاً!) برای کسب همان آموزش ضروری است. درست است که مشکلات کمتری در مهد کودک و دبستان نسبت به سایر کلاسهای مدارس وجود دارد و حضور با پشتکار و ثابت تر را تضمین می کند. همچنین درست است که ، با وجود شهادت وزیر ، همه مدارس آموزش حضوری را برای گروه های کوچک به موقع برای دانش آموزان معلول خود فعال نکرده اند ، به عنوان جایگزینی برای آموزش از راه دور ، که برای بسیاری غیرممکن است (حتی اگر موارد خوبی نیز وجود داشته باشد روشهایی حتی در این جهت که باید برخی از درسها را در مورد “فن آوری های جدید آموزش و یادگیری در خانه” در صورت لزوم آموخت).

چه چیزی را تغییر دهید؟
قطعاً رویکرد آموزش: تجدیدنظر در تدریس ، به طور سنتی به نفع ساختار محیط یادگیری برای همه درک می شود (طراحی یادگیری جهانی) ، زیرا آنچه برای کسی مورد نیاز است می تواند برای همه مفید باشد ، با توجه به یک منطق واقعاً فراگیر ، که ما فقط در آن نگاه می کنیم در جزئیات یک یا چند مسیر وجود دارد ، اما سبک های یادگیری هر یک را در نظر می گیرد. در کلاس ، دانش آموزان متفاوت هستند و بنابراین هر فعالیت آموزشی باید به شیوه هایی ارائه شود که بتواند متناسب با نیازهای هر یک باشد. سختی (پیشنهاد جهانی) منصفانه نیست و مثر نیست. ایجاد آموزش انعطاف پذیر به معنای ارائه انواع مختلف استفاده از استفاده و جبران خسارت از همان ابتدا است ، با دانش آموز (هر کسی ، نه فقط معلول یا SEN) که می تواند م effectiveثرترین مورد را انتخاب کند.
دیدگاه ICF در مورد عملکرد انسان ، که سرانجام با مصوبه ای در مدل های جدید IEP گنجانده شده است ، به عنوان مثال می توان از سال تحصیلی آینده استفاده کرد ، به ما کمک می کند تا انسان و عملکرد او را در زمینه ای که در آن قرار دارد نگاه کنیم ، و بر لکه ننگ آسیب شناسی و سرانجام انقلابی در چشم انداز انسان: نه آنچه او دارد (یا بدتر آنچه را که ندارد) بلکه آن کیست. ما یک فرصت منحصر به فرد برای تغییر داریم: ما نمی توانیم آن را از دست بدهیم. ما باید فکر کنیم و بنابراین سیستم را با مسئولیت مشترک آموزشی همه کارکنان آموزشی و دیگران تطبیق دهیم ، فقط به این ترتیب از هیئت ها جلوگیری می شود و بیشتر به روشی “طبیعی” و نه تحمیلی درگیر می شود. علاوه بر این ، اجرای واقعی آموزش انعطاف پذیر و یک فضای یادگیری کافی مستلزم کاهش تعداد دانش آموزان در یک کلاس است (کلاسهای کافی مرغ کافی است!) ، جایی که کلاس باید به عنوان جامعه ای از افراد فعال دیده شود و همچنین در فرآیندهای آموزشی. اگر به آن فکر کنیم ، آیا در نهایت نباید آموزش و پرورش این را تضمین کند؟ قرار دادن انسان در مرکز و حفظ منحصر به فرد افراد.

چه بودجه ای از PNRR؟
کمک های مالی ارائه شده توسط PNRR ، که در بخش مدارس سرمایه گذاری می کند (از نظر من هنوز ناکافی است ، اما ما هر آنچه را که لازم است در نظر می گیریم) برای توسعه مهارت های دیجیتالی معلمان ، نیز یک فرصت نامحسوس 0.80 میلیارد یورویی برای “ارتقا afford مقرون به صرفه” است ، رویکرد فراگیر و هوشمندانه آموزش دیجیتال “؛ 7.60 میلیارد دیگر برای افزایش مهارت ها و مهارت های دیجیتال و” دانستن نرم افزار نوشتن ، محاسبه و استفاده از برنامه هایی که اکنون همه زمینه های انضباطی ، از هنر گرفته تا علم را پوشش می دهد “2.10 میلیارد برای برنامه ریزی شده است. استقرار مدارس نوین و کلاسها و آزمایشگاههای جدید با هدف تبدیل “فضاهای مدارس به محیطهای یادگیری سازگار ، انعطاف پذیر و دیجیتال با آزمایشگاههای پیشرفته فن آوری”. این نیز در جهتی است که در بالا برای همه دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی ذکر شده است. در این راستا ، جالب است ، به عنوان مثال ، پیشنهادی برای یک جنبش دانشجویی UNIDAD ، که یادگیری از راه دور یکپارچه برای آن نه تنها یک واقعیت ممکن است ، گزینه ای است که تا حد زیادی از حق تحصیل طرفداری می کند: این برای دانش آموز شاغل ، برای دانش آموز والدین ، ​​برای دانشجوی خارج از سایت است که توانایی مالی آپارتمان در شهر دانشگاه یا به دلایل شخصی نمی تواند خانه خود را ترک کند ، برای مراقب خانواده.

چگونه برای ماه سپتامبر آماده شویم؟
در همین حال ، مانند هر سال ، ما شاهد یک والس استخدام هستیم: معلمان پشتیبانی تخصصی که به کلاسهای عمومی مهاجرت می کنند ، حتی یک کادر آموزشی اساسی را که حتی 30 درصد دیگر (از حدود 160،000 معلم پشتیبان) دیگر ندارند ، دارای تخصص صلاحیت نیستند. . فرمان تداوم آموزشی و تعلیمی هنوز صادر نشده است. به طور خلاصه ، برای بسیاری از دانشجویان معلول آسان نخواهد بود که با یک کوله پشتی درست آماده شوند ، یعنی بتوانند فرصت های برابر را برای همه دانش آموزان تضمین کنند ، صرف نظر از شرایطی که در آن قرار دارند. در حال حاضر ، ما باید اطمینان حاصل کنیم که تمام اسنادی که باید تا ژوئن ارسال شوند به اندازه کافی ارسال شده است: GLO نهایی ، درخواست های پشتیبانی لازم ، بیان شده و به اشتراک گذاشته شده در هر IEP ، فعال سازی پشتیبانی سازمانی در مدرسه و غیره .
در همین حال ، در همان زمان ، می گویم که لازم است برای اصلاح کامل سیستم مدرسه ، یک مکان تعالی آموزشی ، که باید این نقش را به طور کامل و پویاتر انجام دهد ، اقدام شود. با همه گیری ، ما از بین رفتیم ، از جمله ، بسیاری از دانش آموزان و دانش آموزان شکننده تر که قادر به کنار آمدن بدون حمایت کافی و بار جدی فاصله گرفتن (اجتماعی ، خانوادگی ، م institutionsسسات) نبودند ، داده ها در مورد ترک زودهنگام مدرسه به طور جدی به طور جدی افزایش یافته است ، به طور جدی قیمت برای کل جامعه مطالعه IPSOS به نمایندگی از Save the Children نشان داد که به عنوان مثال ، در 28٪ از پایه های بالاتر ، هر دانش آموز حداقل با یک همکلاسی خداحافظی می کند. در اینجا ما در مورد بیش از 34 هزار کودک در حال فرار صحبت می کنیم. در این میان ، اطلاعات مربوط به دانش آموزان دارای معلولیت هنوز رسمی نیست. یک شکاف بزرگ ، که بنابراین نیاز به استقرار به همان اندازه بزرگ پشتیبانی ، انرژی و قدرت برای نوسازی کل مدرسه دارد. این یک چالش باز از چند جهت است ، اما هدف یکسان است: اطمینان از فرصت های برابر ، محافظت از همه ، توانایی و توانایی انجام این کار. اما در پایان ، آیا وظیفه مدرسه مورد نظر ما نیست؟

توسط Francesca Palmas ،
مدیر مدرسه ABC ایتالیا ، عضو رصدخانه ورود به مدرسه از وزارت آموزش و پرورش و مدرس دانشگاه تورین



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *